misspopcorn

My fucking life.

Trött efter härlig helg hemma.

Kategori: Allmänt

Yeah, jag vet att jag har blivit dålig på att uppdatera. Men jag är för lat helt enkelt!

Har ägnat veckan åt min kära lilla dräktjacka. Har vart lite förbannat till och från här i veckan! haha.

I tisdags efter jobbet så gick jag till Sivletto för att försöka hitta en klänning till systerysters bröllop. Provade två stycken, men den finaste var tyvärr lite för liten och fanns bara i en storlek.. Så jag begav mig till Daisy Dapper för att se vad dom hade där. Kom dit kvar över 5 och tänkte bara kika lite. Fick sån service och bra hjälp så jag provade klänningar och kjolar till 20 över 6.. haha hittade inget heller! Samma där, den finaste klänningen fanns inte i min storlek =/ Så jag gick hem i min ilska, mötte Lars Winnerbäck på vägen till tuben också.

I onsdags var jag på teater, en barn/ungdomsteater som hette Säg att du är hungrig. Det var en del dans i den, intressant men jag fattar inte hur det kunde vara en barnteater. Den var aningens för djup för att dom skulle förstå själva budskapet tror jag.
Såg Gösta Ekman som smög förbi utanför mitt arbetsrum också! Sjukt häftigt att ha sett honom, även om han var sjuk och såg väldigt bräcklig ut.
Efter jobbet så begav jag mig till Shock för att leta klänning. Hittade en till slut, känner mig ganska nöjd faktiskt!

Torsdag var en trevlig dag! Jobbade till halv 2, sen skulle vi iväg och fira Monica som fyller 60 i dag. Hon hade inte en aning om vad som skulle hända, skit skoj! Vi gick och fikade på något te-ställe i Gamla stan, riktigt trevligt faktiskt! Sen drog jag mig hemåt för att packa ihop det sista innan jag åkte till flyget. Fy fan vad jag mådde pyton.. Men det gick bra som vanligt :) Underbart att få komma hem igen, att titta in i ett proppfullt kylskåp och sen gå upp till mitt rum, som mamma hade varit så snäll och städat!

På fredagen flängde jag runt i Uddevalla, först Torp och köpte en tröja, sen upp till skolan och sa hej och fick reda på att jag måste vara i skolan en vecka längre än alla andra eftersom jag ligger efter.. Sen åkte jag mest runt i stan och glodde innan jag drog till frisören och klippte luggen, den blev lite för kort.. Sen hängde jag i Jessicas lägenhet en sväng och städade upp lite efter påsken.
Åkte hem och blev direkt insatt i att flytta får hos mormor, lite småtrevligt att se dom rackarna!
På kvällen drog jag till Butlers med Tommy och Jocke för att glo på hockey. Det resulterade så klart i en underbar fylla som fortsatte i Jessicas lägenhet.

På lördagen ville man inte göra mycket av livet vill jag lova. Men jag tog mig hem för att fira min kära mor som fyllde år! Det hölls kalas och det var väldigt trevligt att få träffa alla igen.

I dag var jag på Torp och köpte blommor och grejer till mor och syster och köpte uddevallare och fjällbackare till mig! haha. Sen var det en liten lunch hos systeryster som fyllde år! Smörgåstårta stod på menyn.. MUMS! Och en underbar marängtårta ockå! Så himla gosigt att få träffa Gustav också, den lille gosungen, han är nog det sötaste jag vet faktiskt.

Sen var det dags att åka tillbaka till Sthlm. Fällde några tårar kan man säga, var inte ett dugg sugen på att åka tillbaka hit.. Det var så jävla fint där hemma nu ju..
Men jag kom mig på flyget i alla fall och nu är jag hemma. Känns lite bättre nu, men önskar ändå att jag var i Uddevalla..


Så här ser ryggen ut på min dräktjacka, bråkade bra länge med det där bandet innan det blev så tjusigt vill jag lova..


Klänningen som jag köpt till bröllopet


That feeling..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: