misspopcorn

My fucking life.

Magsjuka och misslyckad ekonomi

Kategori: Allmänt

Sorry, har gått över en vecka sen sist ju..
 
Lördagen blev riktigt toppen, till att börja med i alla fall.
På dagen var jag och mor på Torp och kollade säng till mig och sen så köpte jag lite småprylar, en mössa tillexempel, sån där lite hipstermössa.
På kvällen begav jag mig till Cajsa för förfest med henne, Jessica och Julia. Det var ganska livat där ett tag innan vi knatade ner till Bastionen. Där var det lite dåligt med folk, inte mindre än vanligt men ändå. Jag hade tryckt i mig nästan en flaska kir innan vi gick och sen så fick jag väl i mig några cider för mycket. Repay spelade och det är ju mina gamla klasskompisar Johan och Felix som jag gick högstadiet med, riktigt kul att se dom! Lyckades till och med hamna uppe på scen på sista låten, vet inte riktigt vad som hände där och då faktiskt.
Vi begav oss sedan till Kullgrens, där jag drack för många drinkar och tjötade med våldsamt mycket folk tror jag..
Sen hamnade jag på Jessicas soffa som vanligt.

Söndagen vart typ misär. Vaknade upp och hade slarvat bort mobilen, lyckat. Tog en morgonpromenad för att köpa snus och då tog jag en sväng ner till Kullgrens för att kika om mobilen kanske låg där i krokarna. Visst fan låg den där, i regnet, inne vid väggen precis vid entrén.. Men den fungerade i alla fall! Ha!

På måndagen kände jag mig väldigt sliten fortfarande och drog mig till skolan för ett ekonomiprov och redovisning. Gick prima alltihop, men sen åkte jag hem. Satt och skrev på min uppsats i materiallära och pysslade lite.
Senare på kvällen mådde jag ännu sämre. Visade sig sen att jag hade magsjuka, jippie.. Det var kära lilla Gustav som sovit hos oss som hade smittat mig och pappa också.
 
Tisdag var jag ju hemma så klart. Fick min Demented skiva, då blev jag glad! 
Mamma kom hem och blev också magsjuk, lyckat.
Onsdagen var jag hemma också.

Torsdag drog jag till skolan, fortfarande sliten så stannade bara tills efter lunch.

I går var jag i skolan, gjorde ett värdelöst ekonomiprov som jag kommer bli underkänd på.. Sen sydde jag till typ 4 innan jag pallrade mig hem och hade en lugn hemma kväll.

I dag har jag varit i skolan igen, mest gjort mönster hela dagen. Gjorde mönster till en väst jag ska sy, typ jeansväst fast inte i jeans. Och sen mönster till kragprovet som vi ska göra. Blir lugnt i kväll också!

Jag köpte ett tyg i går på Sy-siwan, en stuvbit som ska få bli en blus, en enkel blus. Blusen blus som jag och Cathrin säger.
 
Min korsett som jag har sytt, jätte suddiga bilder och min kropp är ju skev som ett as men ändå. Ska sätta en liten hyska och hake längst upp mitt fram för den flärpar i sär där som ni kanske ser. Och den är grön, inte blågrön..
 
Tyget som jag ska sy min inte-i-jeans-jeansväst i. Jättefint tjockt tyg! Blir perfekt till våren med en munkjacka under. Jag är på riktigt sy till mig själv-humör nu i dessa dagar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: