misspopcorn

My fucking life.

Förlåt.. för hundrafemtioelfte gången..

Kategori: Allmänt

Skäms för att jag är så dålig på att uppdatera.
 
Orkar bara ta det viktigaste som hänt senaste tiden, sen får ni lite bilder!

Sytt korsett i skolan, fått praktik på Blue jeans company, fått lägenhet på Tureborg, blivit singel, sett Persbrandt, köpt massa grejer till nya lägenheten m.m.
 
Första vi gjorde i skolan när vi kom tillbaka från sommaren: Draperingskurs, här ett livstycke.
 

Sen började vi med korsetter, här är min fina korsett under arbete. Grön med svarta stickningar och spiralstål i.
Gjord på ett mönster från ca 1880.
 
Här har det kommit i en planchett också och jag har markerat ut nederkanten.
 
Den fina insidan innan fodret kom i.
 
Stofferar i fodret, knöligt som fan med skenor och planchetter i vägen! Har tyvärr ingen bild på den färdig, men det kommer. Ska också lägga upp bilder på arbetet med bh-korsetten som jag håller på med nu också.
 
Mitt lag Svarttaxi kom 2:a på Butlers musicquiz! Samma poäng som vinnarna men dom slog oss på utslagsfrågan..
 
Jag har försökt möblera lite i min lägenhet som jag flyttar in i 1:a november, hoppas att det blir grymt!
 
Dötjusiga soffan som jag köpte på Pingstkyrkan för 340 spänn! Så jävla nöjd ;)

Var i Lysekil i går, på Havets hus med mor, far, mormor och Elof. Trevligt!
 
I dag gick jag upp tidigt för att hålla koll på några aktioner jag budat på som gick ut 8.40, vann mig två fina Fred Perry pikéer! Och sen har jag varit ute och gått med mor, trevligt :)
 
Säger som alltid, ska försöka bli bättre på att uppdatera!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: