misspopcorn

My fucking life.

Ekonomi och dyrt skivköp

Kategori: Allmänt

YEAH.
Inlägg två dagar i rad, nu har jag verkligen överträffat mig själv.
 
I dag har varit en lite halvseg dag så där. Vi har ju enbart teori i skolan nu, ekonomi alla dagar utom onsdagar för då har vi materiallära. Började dagen med en "dugga" typ prov på det vi gick igenom förra veckan, tyckte att det gick enkelt och smidigt. Sen fortsatte vi med genomgång på lite olika typer av bolag, typiskt tråkigt.
Gick hem strax innan 4 och var svintrött. Min mål var att posta ett brev till CSN med ansökan om studielån och sen ta mig till bussen. Glömde brevet vid två brevlådor men skulle posta det nere på busstationen, men då kom ju min mor i en bil och distraherade mig genom att plocka upp mig.. Så jag fick aldrig postat brevet på Kampenhof! Men som tur var så stannade vi på Torp och då kom jag på det!
 
Har spenderat kvällen med att damma av och packa ner böcker inför min flytt, pratat med Tommy i telefon i nära en 2 timmar och så klart kikat på Project runway Sverige. Lite kul att få se hur det går för Sebastian som går året över mig på skolan :)

Köpte mig också en skiva i dag, en vinyl till och med! Demented are go's nya skiva Welcome back to insanity hall. Dumma grejen var ju att man var tvungen att köpa både vinyl och cd eller bara cd och eftersom jag ville åt vinylen så fick jag ju ta cd'n också,.. 210 spänn för en skiva är kanske lite väl mäktigt, men det är ett förbannat bra album ju! Blir ett fint tillskott i samlingen som är ganska dassig.
Väntar ju också på en vinyl som jag har förhandsbokat, Graveyards nya album Lights out, en vit vinyl. Sten tufft. Släpps 26 oktober.
 
Har riktigt haft spenderarbyxorna på mig i går och i dag, pikéer och skivor! Unnar mig det i dessa tråkiga höst och teoritider!
Bara att ladda inför mer teori i morgon. Ska köpa en trisslott i morgon, känner att det är dags för en vinst nu.
 
Ett stycke Frida i halvdassigt hår som måste färgas snarast.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: