misspopcorn

My fucking life.

Lördagsresume

Kategori: Allmänt

I går blev var en riktigt bra dag.

Åkte in till stan och plockade upp Jessica och Cathrin vid 10 för att sedan ta dom med på äventyr. Vi åkte ut till Orust, till Göksäter. Vi spenderade mest tid på att titta på tyger, jag fick mig en bit tyg till korsetten som vi ska sy när vi börjar skolan. Sen hittade jag en extra bred pärm och en fin gul kastrull som jag skulle ha. När vi väl kom fram till kassan och skulle betala så funkade det inte, visade sig att det hade blivit fel när jag förde över pengar på morgonen och dom hade inte kommit in på mitt kort. Så jag fick snällt lämna mina saker och åka från Göken tomhänt och förbannad.
 
Sen var planen att visa upp västkusten. Vi tog färjan från Orust över till Malö och sen på Flatön så stannade vi till på Handelsman Flink för en fika. Medelmåttiga smörgåsar för stora pengar var vad jag och Cathrin fick, Jessica tog däremot en smörgås för ännu mer pengar och den var godare också. Vädret var ju i alla fall på topp och vi avlustade med mjukglass.
Sen bar det av in mot stan igen. Vi ville inte skiljas åt riktigt än så vi la oss i Hasselbacken och njöt i en timme innan vi begav oss hem.

Väl hemma så käkade jag och svidade om innan jag tog en flaska vin och satte mig på bussen in mot stan. Mötte upp med Jessica och Cathrin och gick upp till Åsa för en härlig kväll med vin.
Senare på kvällen bestämde jag med Tommy att vi skulle mötas upp på Harrys och ta några öl. Smet in på Harrys och satt och tjöta med Tommy och Växel i knappt en halvtimme innan Tommy kom på att han skulle hem, ville inte sitta kvar på Harrys själv så jag gick jag med. Men det gick ju ingen buss hem för varken mig eller Tommy förräns om över 1 timme.. Så vi satt utanför Gallionen och väntade, sen försvann Tommy och jag fick ta bussen hem själv.

Vaknade i morse utan baksmälla (ett mirakel) och har bara slöat framför tvn hela dagen. Nu måste jag nog få något gjort, sy lite kanske.
 
 
I morgon börjar skolan och jag är inte pepp alls. Men förhoppningsvis går det bra.
 
Västkusten at it's best.
 
Handelsman Flink
 
Flickorna njuter.
 
Kepsar i Hasselbacken. (Snott bilden från Jessica, men jag gillade den så mycket ju..)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: