misspopcorn

My fucking life.

Trött och taggad.

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag här. I rummet som varit mitt i 2 månader. Nu är det slut, jag ska lämna det om 2 timmar. Jag har städat och möblerat om så att det ser ut som det gjorde när jag kom hit, känns skitskumt!

I måndags hade vi draperingskurs med Krister på jobbet. Fattar inte hur man kan drapera en damkavaj med prinsesskärning och krage och slag på 15 min.. Haha. Det var lite svårt och jobbigt, men kul att testa! Tog ingen bild på det för det såg ut som fan..
Efter jobbet kom Jessica och hämtade lite småprylar som jag hade här som var hennes. Sen började jag packa, fy fan!

I tisdags jobbade jag, igen! Sydde nästan klart hela kavajen. På eftermiddagen var Lena Endre där för att prova några kläder, så då fick man skakat hand med henne! haha.
Efter jobbet handlade jag lite smått och gott som jag behövde nu dom sista dagarna. Sen fortsatte jag packa och städa lite.

I går var min sista dag på Dramaten. Det var väldigt sorgligt.. Sydde klart dräkt jackan på förmiddagen och resten av dagen så målade jag av lite mönster, fotade det jag har sytt och städade. Bilderna på jackan slänger jag upp senare, mobilen ligger på laddning just nu. På fikat vid 2 så bjöd jag på kakor som alla blev jätteglada över! Sen kom chefen, Johan, och vi skulle ha avtackning. Hu, vad jobbigt det var! Fick en jättefin bok av dom, Teaterns kläder - 100 år av dräkter på Dramaten.
Sen fortsatte jag att städa en stund, bläddrade lite i böcker och så innan det var dags att säga hej då till alla. Fy fan säger jag bara, tårarna var nära! Måste hälsa på dom någon gång snart tror jag.
Sen gick jag ut och mötte Lisa som fick min kudde och lite annat otympligt som jag inte orkar släpa på ner till U-a. Hon ska ju åka bil hem nästa vecka.
Sen åkte jag hem och hämtade mitt täcke och lite andra grejer som tillhör min broder, för att sen åka till honom. Där blev det mat och Big bang theory. Åkte hem strax efter 8 och packade nästan klart, möblerade om och fixade och donade.

Nu har jag slängt asmycket grejer, det blev tre soppåsar i går och har fått ihop en i dag också! haha fy fan.
Sitter mest och väntar på att klockan ska gå, lite mindre än 2 timmar kvar tills jag ska dra. Vet inte hur jag ska få med mig allt men, haha, det löser sig! Min resväska väger typ ton.. Måste få ner den för alla trappor, bor ju på våning 4 liksom..

Hoppas att mitt internet har mottagning sen på tåget så jag kan skriva igen då!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: