misspopcorn

My fucking life.

Teater och ensam-hemma-mys

Kategori: Allmänt

Vilken dag. Som vanligt har den varit händelserik.
Började dagen med att sega mig som fan, vilket gjorde att jag åkte lite senare och jag fick sitta på tunnelbanan! Hela vägen! Sen sydde jag lite på korsetten. Fick vara med på provning med Julia Dufvenius, för Ett dockhem. Mameluckerna jag sydde skulle hon ha. Sen gjorde jag ändringarna på dom och lämnade dom till patteneringen. Lunch efter det. Sen var det dags för att gå på genrepet till Till Damaskus. Kul att få se en teater tänkte jag, slutade med att jag sov nästan hela första akten.. Den var fin och väldigt intressant scenografi men den var riktigt seg, första akten var 1 h och 40 min. I pausen åkte vi upp för att ta lite kaffe, i hissen stog då Stina Ekblad och sen när vi gick förbi logerna så höll jag på att krocka med Torkel Pettersson. Det är konstigt att man tar det som att "jaja, där va hon..", trodde jag skulle vara lite mer tönt över det men icke!
Sen sydde jag klart min korsett, blev väl lite sådär, det tyget suger åt sig smuts! I morgon ska jag börja med en ny.

Efter praktiken drog jag på stan och mötte upp Jessica, vi gick och käkade tacos och kollade i lite affärer. Vi skulle gå till Shock, men när vi kom dit så var det låst. Dom stängde 18.00 och klockan var 18.01, jävla oflyt kan man säga. Drog hem sen, är ensam hemma så det blev långdush och nu sitter jag här. Målade min naglar nyss, jävla fult nagellack jag köpt. Någon jävla sjöjungfrublåmetallic, inte alls klädsamt! Och så klart lyckades jag kladda till en nagel direkt, som vanligt. Skiten torkar aldrig heller.

Får packa ihop mig lite, åker till Norrköping direkt efter praktiken i morgon. Kommer hem sent på lördag, då slänger jag nog upp ett inlägg.
På söndag ska jag flytta in i lägenheten! :D


Dålig bild, I know, men Hej mamelucker!


Korsetten, lite väl åtdragen bak men, så ser den ut i alla fall. Planchett fram då.


Snörning!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: