misspopcorn

My fucking life.

Korsetter, korsetter och korsetter.

Kategori: Allmänt

I dag har jag haft praktik. Igen!
Började med att sy lite på min korsett och sen satte jag öljetter och satte i stålet. Sen stack jag och hatt-Barbro till Calle Olle och köpte plastlådor i mängder.
Sen sydde jag ett par mamelucker som ska vara med i Ett dockhem. Hade jag inte sytt dom så hade korsetten varit klar i dag, men mameluckerna skulle vara klara till provningen i morgon så jag fick ta dom först. Fick även delar till två korsetter till, en svart och en vit, men dom var hela till skillnad från midjekorsetten som jag syr nu. Lär få sy en svart och en rosa midjekorsett också. Det är mycket korsetter nu!

Dramaten har guidade turer, mest skolklasser som går dom, och i dag var det två grupper som kom förbi oss precis innan jag skulle gå hem. Man känner sig lite som en apa i bur när man sitter och jobbar och det kommer 20 st 17åringar som tittar och tar kort på mig..

I dag såg jag Marie-louise Ekman, daaa boss, Göstas fru. Lite coolt så. Såg även Rolf Skoglund, som är med i Vi hade i alla fall tur med vädret. Lite småhäftigt. I morgon ska jag titta på repetitionen av Till Damaskus, det ska bli intressant. Teater har väl aldrig varit min grej rikrigt, men det ska ändå bli intressant!

Inga bilder i dag eftersom jag glömde ladda mobilen i natt så den dog typ när jag kom till jobbet.

Kommentarer

  • Syrran säger:

    Åh va kul om du gör en ap-grimas nästa gång!!

    2012-03-28 | 22:19:34

Kommentera inlägget här: