misspopcorn

My fucking life.

Dag 1 på min LIA

Kategori: Allmänt

Dagen började självklart med smink, påklädning och frukost. Tunnelbana på morgonen är inte min kopp med te så att säga, alldeles för trångt! Men nu har jag ju ett sånt där kort va, så jag kan åka hur mycket jag vill!
Sen kom man sig in på Dramaten, fick nycklar och shit. Sen blev det rundvisning av min handledare Micke, jävel va stort det är där! Sen var det morgonmöte, då fick man se alla som jobbar på kostymavdelningen och dom var ju några stycken kan man säga.
Sen vart det dags att börja jobba. Fick en smärre chock när jag fick min första uppgift, hade förväntat mig att få göra något simpelt som att få typ laga något eller sy knappar eller liknande, men ICKE! Jag håller på att jobba med en midjekorsett, något som jag aldrig gjort förr kan jag ju säga.

Efter en bra dag på LIAn så skulle jag träffa Jessica och Hedvig för en fika. När jag tagit mig ut ur byggnaden så kände jag mig helt tappad. Jag visste inte var jag skulle gå eller något.. Men jag hittade allt till plattan tillslut! Snabbare än jag trodde själv. I väntan på girlsen så inhandlades nagelfil, nagellacks remover och nagellack (blå metallic, wtf?). Det är dags att fixa fina naglar! Sen tog vi en lite tillbakablick för Hedvig så hon fick veta allt som hänt sen vi sågs sist, en hel del!
Lyckades ta mig hem också och har nu fått i mig lite mat som min bror så snällt tillagade.

Är galet trött nu. Ska beställa biljetter till Norrköpingsresan i helgen sen blir det soffslappning!


Jag skadade fingret.. :(


Framstyckena på midjekorsetten jag pysslar med!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: