misspopcorn

My fucking life.

Förbannade internet

Kategori: Allmänt

Jag skulle lagt upp ett inlägg i går, men ICKE! Comviq hatar mig.

I går var väl inte direkt någon händelserik dag. Började med att jag sov lite väl länge, sen när jag gått av tunnelbanan vid Östermalmstorg så var det några jäkla dryga kontrollanter där. Jag hade kort så jag tänkte att detta är ju lugnt, men ICKE! Åker på ungdomskort, funkar tills man är 20 och snubben trodde uppenbarligen att jag var äldre än så (komplimang iofs..) var tvungen att visa leg och tog fram mitt körkort. Kontrollanten tittar på det, tittar på mig, tittar på min plånbok, tittar på mig och säger "Men du hade ju ett till leg där i plånboken" och Jaaaa jag har både leg och körkort sa jag då och äntligen var jag fri.. Så mycket vel för ingenting.

Var på genrep av Flicka i frack, höll nästan på att somna. Jag tyckte väl att den var helt okej egentligen, men väldigt konstig. Som att den inte var färdig, fast den var det ändå. Resten av dagen gick åt till att vilja gå hem.

När jag kom hem lagade jag lite mat. Sen kom Elsa, som jag bor med, och frågade om jag ville ha kladdkaka. Inte fan tackar jag nej till det inte! Så hon var så snäll och ställde sig och bakade till oss! Under tiden så tjötade jag med en galen värmlänning, alltid trevligt. Sen åt jag och Elsa världens kladdigaste kladdkaka (i princip smet med lite skal runt, men ooooh så gott) och tittade på Public enemies. Mycket trevligt.



I dag har jag sytt på min kjol, gjorde jag i går med. Så segt att komma i gång bara, efter att man njutit och handsytt innan. Har fått mängder med paj i dag, både blåbärspaj och äpplepaj, bra arbetsplats det där..
Sen kom min kära syster i dag också! Hon fick en liten guidning av mig och Janne, trevligt för henne tror jag! Sen åkte vi hem till vår käre bror och kära Jennie. Där vankades det mat och dryck och film, jäkla käckt må jag säga. Många skratt blev det.

Sen skulle jag ta mig hem. Pratade med bästa Jessica på väg till tunnelbanan och när jag satt och väntade på Slussen så såg jag Daniel Adams-Ray kliva på ett tåg. Kändistät stad detta, märkligt! Sen när jag klev på mitt tåg så gick jag igenom en halv vagn typ och får syn på en kille jag känner igen. Där sitter fanimej Jack från Uddevalla, mitt ex storebror. Jävligt otippat men kul att se honom.

Nu är jag äntligen hemma, i morgon blir det shopping med syster och Jennie. Sen ska jag och Jessica på Imperial state electric på Strand, hoppas att det blir festligt!

Om jag har några stavfel i dag så skyller jag på att jag knappt ser tangentbordet. Hej kolsvart rum!


Har sytt en rumpkudde till min kjol som jag syr nu. Fult, men hoppas det ser bra ut med kjolen på sen.


Korsett och krage av mig på docka


Mumma! Denna dryck intogs denna afton, go ären ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: