misspopcorn

My fucking life.

Utsövd tjej och städning.

Kategori: Allmänt

Har inte haft tid at skriva de senaste dagarna. I onsdags satt jag och sydde knapphål i skolan till 20.30, gick ner till Kampen lagom för att missa 20.57 bussen.. sista bussen.. Så mamma fick komma och hämta mig..

I går vart det skola en sväng, sen var jag hos systeryster och lyssnade på julmusik, drack glögg och åt pepparkakor. Åt även en väldigt god middag, bestående av fisk och mos. Lånade Josefins pilatesboll en sväng, fan va lätt det var att sitta med rak rygg på en sån, vill fan ha en sån! Sen åt vi salta pinnar också! När jag kom hem orkade jag bara inte skriva.


I dag kom mamma och väckte mig halv 12, gött att få sova lite längre för en gång skull. Sen var det dags att städa.. Efter 2 månader utan städning, så lever man i misär. Nej det beror inte på att jag är lat (inte denna gången i alla fall), jag har faktiskt inte haft tid och när jag har haft tid har jag bara velat vila. Skrädderi på Yh är inte gjort för att du ska ha ett liv utanför skolan nämlingen. Jag har dessutom massa nya grejer att installera i rummet; fåtöljen jag köpte på loppis, ny rullgardin, ny väckarklocka, väggspegel, julstjärna i förnstret och julgardiner.

Har än så länge bara fått in fåtöljen och väckarklockan. Men är inte färdig med städningen heller. Det är minst sagt ett heldags projekt :)

Nu sitter jag och väntar på att Jocke och Tommy ska höra av sig, blir ner till Jocke i kväll och kalasa lite. Trevligt att få umgås med dom små pojkarna igen!


Ingen superbra bild, men så här ser mina handsydda knapphål ut, detta var det som blev bäst.


Ja, mitt rum var fan ingen vacker syn. Mådde lite dåligt själv faktiskt.
Slänger upp en bild på hur det blev, så fort jag är färdig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: