misspopcorn

My fucking life.

kärleken till min tillflyktsort.

Kategori: Allmänt

Nej jag försöker inte ta igen alla dagar utan inlägg.

Jag vill bara få skriva av mig. Berätta om kärleken till böcker. Böcker är den bästa tillflyktsorten. Jag kommer alltid älska Margit Sandemo's bokserier; Sagan om isfolket, Häxmästaren och Ljusets rike. Dom är helt fantastiska, och dom var det bästa på denna jord i våras, när allt var på botten. Det var bara att ta sin bok och så var allt det onda borta, jag lyckades hålla humöret uppe genom att läsa dom böckerna. Jag förflyttades till en annan värld, jag kunde få fokusera på något helt annat än det som hände i mitt liv.
Åter igen har jag gått in i en bokperiod. Jag har sträckläst de senaste dagarna, boken är snart slut och jag fasar inför den stunden. Tur att jag köpt några böcker som ligger och väntar. Nu är det kanske inte lika illa som i våras att jag var tvungen att fly för att orka, men det är så skönt att få läsa om någon annans problem och slippa oroa sig över mina egna. Underbart, böcker är fan en av mina stora passioner.

Nu ska jag nog fixa matlådan, borsta tänderna och sen lägga mig och läsa. Inte lika länge som igår..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: